• “İnsanları harekete geçiren, söylediğiniz şey değildir. Onu nasıl söylediğinizdir.”
  • Marka sadece bir kutunun üzerinde yazılı olan bir ad değildir. Kutunun içindeki bir şey de değildir. Marka belirli bir şirket için pazarda var olan bütün duyguları, düşünceleri ve imajları, tarihi, olasılık ve dedikoduları özetleyen bir bütündür.
  • Eğer Coca-Cola Company’nin bütün operasyonlarını sistemli olarak ortadan kaldırsanız ve onları sadece markalarının adıyla bıraksanız şirket yönetimi şirketi beş yıl içinde yeniden inşa edebilir. Ama marka adını ortadan kaldırın, şirket beş yıl içinde biter.”
  • James Webb Young’un fikir üretme süreci;

-Konuyla ilgili olabildiğince fazla bilgi toplayın. Okuyun, bazı şeylerin altını çizin, Sorular sorun.

-Oturup Etkin bir şekilde konunun üzerine gidin.

-Her şeyi bırakın, gidip başka bir şey yapın ve bu arada bilinçaltınız konu üzerinde çalışsın.

-“Evreka!”

-Bulduğunuz fikri nasıl uygulayacağınızı belirleyin.

  • “Yaratıcılık bir süreç değildir. Yaratıcılık, bir araya getirildiğinde, her nasıl oluyorsa, bir şeyi görme şeklinizi değiştiren, manik, absürt, alışılmadık, saygısız düşünce ve duyguların üretimidir. Yaratıcılık bu yüzden bir büyüdür.” John Hegarty 
  • “Onların ürününde beğendiğiniz şey konusunda bir bahane bulmayın. Onların kullanıp da sizin kullanmadığınız gerçeği bulun.”
  • “İyi ifade edilmiş bir soru, yarı yarıya çözülmüş bir sorundur.” John Dewey
  • “Çayına değil de para için oynadığınızda poker hakkında çok şey öğrenirsiniz.” John Matthews 
  • “Sanatın tamamı sadece ilk satırdan geri kazanılanlar dizisidir. En zoru ilk satırı ortaya çıkarmaktır. Ama bunu yapmanız gerekir.” Nathan Oliveira
  • İyi bir fikir bulmanın en iyi yolu birçok fikir bulmaktır.
  • Bir sorunu çözen iki doğru yanıt varsa daha basit olanı daha doğrudur. Neden? Çünkü daha basit olanı sorunu daha az sayıda etkileyici öğe ile çözer. Daha zarif bir şekilde çözer.
  • “Sade olmak ne kadar da zor.” Vincent van Gogh 
  • Reklama koyacak ne kadar az öğeniz olursa o kadar iyidir. Yazar Saki şöyle demiştir. “Peynirle bir kapan kurduğunuzda kapanda fareye de yer bırakın.”
  • Fikirlerinizi gözden geçirirken kendinize “Yarattığım şey birinin yaşamına bir şey katıyor mu? Yararlı, eğlendirici ya da güzel mi?” diye sorun.
  • Ne kadar reklam yaparsak yapalım bir markanın sadece X olduğunu söyleyerek X olmayacağı açıktır. Yapması gereken gerçekten X olmaktır.
  • Markaların eylemleri söyledikleri sözlerden daha çok duyulur. Marka deneyimleri reklamlardan daha etkilidir. Eylem, sözü gölgede bırakır.
  • “İnsanlara bilgisayarlar hakkında daha çok şey öğretmek yerine bilgisayarlara insanlar hakkında daha çok şey öğrettik” Apple “1984” Reklamı
  • Konu sosyal medyayla hikayelerimizi anlatmak değil, hikayeleri kendi adımıza başkalarına anlattırmaktır.
  • “Kalabalıkların bir amacı yoktur. Toplulukların ise bir amacı vardır.” Kalabalıklar bir şey almak için gelirler; topluluklar ise vermekten hoşlanır. Kalabalıklar yararlanmak isterken topluluklar ait olmak ister. Kalabalıkları harekete geçiren esindir, toplulukları harekete geçirense etkidir. Ve son olarak, kalabalıklar hizmet aracılığıyla sürdürülebilirken topluluklar hikaye aracılığıyla sürdürülebilir. Amaç. Verme.Ait olma. Etki. Ve hikaye. Thomas Knoll

 

Advertisements